Nyheter

Les om Apexklinikken i media.....

Hvordan bli en bedre løper?

(27.08.14) - Idrettsbiolog og langdistanseløper Mari Ourom ble intervjuet i bladet Runners World. Artikkelen omhandler hvordan mosjonister som løper alene kan ha nytte av eksperthjelp for å bli bedre til å løpe.

Les artikkelen her

Prinsipprytteri, plager og pengesluk

(12.12.11) - Kjetil Nord-Varhaug har idag fått publisert et debattinnlegg i Dagens Næringsliv. Innlegget er plassert på side 24-25. Innlegget handler om konsekvensene av Samhandlingsreformen på kort sikt, og hvordan denne reformen kommer til å føre til enda lenger behandlingskøer om regjerningen ikke tar none grep og endrer sin holdning til kjøp av private helsetjenester. Idag dyttes kostnadene over på pasientene og bedriftene.

Les debattinnlegget

Tverrfaglig spesialistvurdering - et annerledes tverrfaglig team

Et samarbeid mellom Apexklinikkken Terapisenter og Manuellterapiklinikken på Brynseng

(31.10.2011) På Apexklinikken og Manuellterapiklinikken Brynseng har vi etablert et tverrfaglig samarbeid mellom spesialist i fysikalsk medisin, fysioterapeut med spesialisering i ultralyd diagnostikk samt manuellterapeut. Hver torsdag møtes vi for vurdering av pasienter som ikke har opplevd effekt av konservativ behandling eller hvor diagnosen fortsatt er usikker. Teamet ble omtalt i siste utgave av Muskel & Skjelett. Her kan du lese artikkelen i pdf format.

Les mer om tverrfaglig spesialistvurdering her

Unngå senebetennelse i studietiden - www.studenttorget.no

(05.10.11) - Pass på at du sitter riktig og tar hyppige pauser, oppfordrer fysioterapeut Kjetil Nord-Varhaug. Ofte blir slike plager omtalt som senebetennelse på folkemunne. Imidlertid er det er ikke alltid det som er tilfelle. En senebetennelse rammer senen til musklene i underarmen, mens en overbelastning rammer musklene. Dette kan imidlertid gi likende plager, forklarer fysioterapeut Kjetil Nord-Varhaug.

Les intervjuet på www.studenttorget.no

Trykkbølgebehandling for diffuse skulderlidelser

(20.12.09) Forsker Engebretsen publiserte tidligere i år en artikkel i British Medical Journal som kunne antyde at trykkbølgebehandling er et dårligere alternativ enn trening ved subacromiale skuldersmerter. Er dette like svart og hvitt som artikkelen antyder eller finnes det en annen sannhet bak tallene?

Fysioteraput Kjetil Nord-Varhaug ved Apexklinikken analyserte studiet og fikk sine kommentarer publisert i siste utgave av tidskriftet Fysioterapi i Privat Praksis, og hevder det finnes så mange svakheter ved dette studiet at man ikke kan ta resultatene alvorlige.

Les artikkelen i Fysioterapi i Privat Praksis her.

Artikkel om ultralyd i Fysioterapi i privat praksis

(21.11.09) I siste utgave av Fysioterapi i Privat Praksis skriver fysioterapeut Kjetil Nord-Varhaug om viktigheten av at ultralyd benyttes av fysioterapeuter i det diagnostiske arbeidet.

Les artikkelen i Fysioterapi i Privat Praksis her

Ny artikkel i ViMenn om trykkbølgebehandling

(07.05.09) I forrige ukes utgave av ViMenn kunne man lese om Roar, som var plaget med stivhet og smerter i skuldrene etter en sykkelulykke.

Etter 2 behandlinger med trykkbølger(rESWT) hos fysioterapeut Kjetil Nord-Varhaug ved Apexklinikken så var stivheten og smertene borte.

Les artikkelen om Roar i ViMenn her

Taushetsplikt | Avbestillingsregler