Lars Martin Fischer

Fysioterapeut | Osteopat

Lars Martin er osteopat (eksaminert  2014, Norges Helsehøyskole) og fysioterapeut (eksaminert 2006, Høgskolen i Oslo). Fra 2007 til 2011 jobbet han på Fokus På Din Helse i Rygge utenfor Moss, der han blant annet har jobbet med arbeidsrettet rehabilitering for langtidssykemeldte, SuperSole, ultralydsdiagnostikk for muskel og skjellet. Fra høsten 2011 til våren 2012 jobbet han ved Bryn Mediske senter før han begynte på Apexklinikken våren 2012.

Lars Martin har spilt aktivt bandy flere år i eliteserie og 1. divisjon for Ullevål bandy. Han jobber med Grorud Fotball i Oddseligaen (2. div) og har tidligere jobbet med Moss Fotball, Bækkelaget Håndball, Nordstrand Håndball og juniorlandslagene i Beachhåndball.

Fischer jobber på Apexklinikken alle dager

Osteopati:

Osteopati er et relativt nytt behandlingstilbud i Norge, og bygger på medisinske fag som anatomi, fysiologi, biomekanikk og patologi. Osteopatien oppstod i USA på 1800–tallet, grunnlagt av Andrew Taylor Still, og regnes som en av de eldste manuelle behandlingsformene.

Osteopatisk behandling stimulerer kroppens evne til å helbrede seg selv gjennom fysisk behandling av hele kroppen ved smerter og plager. Osteopati er forebyggende og virker som akutt og rehabiliterende behandling.

Ved den osteopatiske undersøkelsen letes det etter dysfunksjoner i muskelskjelettsystem og kroppens bindevevsnettverk som kan forklare pasientens plager.

De fleste pasientene kommer til osteopatisk behandling med smerter og plager fra muskel/skjelettappartet. Lokalisasjonen hvor pasienten oppgir å ha smerter og plager blir undersøkt, i tillegg blir andre områder i kroppen som anatomisk kan forklare pasientens plager, undersøkt. Spesielt for undersøkelsen hos osteopaten er at den også omfatter kroppens bindevevsnettverk. Bindevevet omslutter alle strukturer i kroppen (muskler, ledd, knokler, indre organer, dekker kroppens hulrom), danner glideflater mellom strukturene, overfører biomekaniske krefter og har med seg blodårer, lymfe og nerver. Undersøkelsen i bindevevsnettverket kan avdekke restriksjoner som ved osteopatisk behandling kan gi pasienten reduserte smerter og plager i muskelskjelettapparatet.

For mer informasjon, gå inn på www.osteopati.org

Taushetsplikt | Avbestillingsregler