Fysioterapi på Helsfyr

Fysioterapi

Den grunnleggende forståelsen innenfor fysioterapi baseres på menneskets anatomi, fysiologi og bevegelsesutvikling.

Kunnskap om hvordan psykiske, fysiske og sosiale faktorer kan påvirke funksjonsnedsettelse, smerte og sykdom, står sentralt i behandlingen. Alle fysioterapeuter er autorisert helsepersonell.

En fysioterapeut forebygger og behandler skader og sykdommer som gir smerter og/eller nedsatt funksjon i muskel- og skjelettsystemet. Oppstart av behandlingen baseres på en grundig undersøkelse. Fysioterapi benyttes til behandling av blant annet rygg- og nakkesmerter, hodepine, idrettsskader og overtråkk, hofte- og knesmerter, senebetennelse og bekkenløsning.

Fysioterapeuten jobber med kropp, bevegelse og funksjon. Vi fokuserer på å optimalisere bevegelse og livskvalitet gjennom tiltak som forebygger, behandler og rehabiliterer. Våre fysioterapeuter jobber tett med de andre yrkesgruppene på klinikken for å kunne tilby deg den beste behandlingen.

Apexklinikken huser i alt 10 fysioterapeuter, der enkelte har videreutdanning innen manuellterapi og nevrologi.  Alle fysioterapeutene har spesialisert seg på ultralyddiagnostikk og flere av terapeutene setter injeksjoner i samråd med vår legespesialist. Undersøkelse med ultralyd gir deg som kunde en trygghet på at riktig diagnose stilles raskt, slik at riktig behandling kan igangsettes. På Apexklinikken på Helsfyr finner du mye dyktig kompetanse på fysioterapi under samme tak.

Fysioterapi har et bredt spekter av behandlingsmuligheter og hvilke behandlingstiltak som iversettes er basert på klinisk erfaring og dokumentert effekt.  Behandlingen kan omfatte manuell behandling som massasje, tøyninger, manipulasjon, triggerpunktbehandling eller andre tiltak som trykkbølge (rESWT), sjokkbølgebehandling (ESWT), ultralydveiledet dryneedling av seneslitasje, såletilpasning, og korrigerende teipeteknikker.

I tillegg er det svært ofte hensiktsmessig at pasienten igangsettes med et treningsopplegg tilpasset hver enkelt.  Trening og øvelser er en vesentlig del av behandlingsopplegget og ofte avgjørende for langvarige resultater. I vår flotte treningssal vil fysioterapeutene veilede og tilrettelegge for et hensiktsmessig opplegg basert på dine skader, plager og utfordringer.

Fysioterapi på Helsfyr

Apexklinikken er klinikken med størst andel av fysioterapeuter i Bryn-Helsfyr området. Hos oss vil du alltid møte en dyktig terapeut som tar deg og dine plager på alvor.

Apexklinikken ligger geografisk plassert på Helsfyr i Oslo, et raskt voksende område i bydel Gamle Oslo. Dette er et område med høy andel av næringsbygg og bedrifter, samt at det stadig bygges og vil være et økende tilsig av nye aktører i årene som kommer.

Vi har drevet fysioterapi på Helsfyr i 6 år og er godt forankret i området. Vi samarbeider med mange bedrifter i området, har du og bedriften din helseforsikring er det enkelt og raskt å få time hos oss. Vi har en tett dialog med bydelens fastleger, samt øvrige fastleger i både Oslo og omegn.

I tillegg er det en stor andel privatpersoner som ønsker å benytte oss pga. muligheten for å få time raskt, samt presis diagnostisering.

© Kopirett - apex@web | Nettstedet er utviklet av Din Digitale Butler - www.dindigitalebutler.no