Rabattavtale

Benify

Apexklinikken og Benify har inngått samarbeid om rabattavtale – 10% på all behandling (bortsett fra psykolog) og 20% på alle idrettstester.

Vi holder til sentralt på Helsfyr, i det grønne bygget i Fystikkalléen 3b, inngang fra Svovelstikka!

Benify

Apexklinikken hjelper kunder til bedre liv hver eneste dag

Nesten 20.000 mennesker ble behandlet hos oss i fjor, og vi håper å hjelpe enda flere i år med plager, skader og andre utfordringer.

Apexklinikken er et stort tverrfaglig senter som tilbyr behandlings- og diagnostikktjenester innen 13 ulike helse-profesjoner. Vi har Norges største ultralydteam i privat praksis og er ledende på ultralydveiledet injeksjonsterapi. Apexklinikken er også et regionalt spesialistsenter innen muskel og skjelett, og brukes som en second opinion instans for fastleger og annet helsepersonell.

Vårt mål er raskest mulig tilbake i arbeid, fri for plage eller med et behandlingstilbud som muliggjør god reduksjon i plagen. Hos oss er det ingen ventetid og du trenger ingen henvisning.

Som medlem av Benify er du garantert konsultasjon eller behandling innen 48 timer. Vi gir deg 10% rabatt på alle tjenester unntatt hos vår psykolog. I tillegg får du 20% rabatt på alle idrettsrelaterte tester.

Bestill time på 22199070 eller online booking. Oppgi at du er medlem av Benify og fremvis medlemsbevis når du ankommer.

Fysikalsk medisiner | Apexklinikken

Bli frisk NÅ! Vi har erfaring med mange typer plager

De aller fleste alburelaterte plager er knyttet opp mot overbelastning av muskel-/seneapparatet.
Diagnose settes ved kliniske undersøkelser supplert med ultralyd. Behandling for symptomreduksjon er øvelser, trykkbølge eller injeksjon. Det er deretter viktig med opptreningsprogram for å få tilbake tidligere styrke og funksjon.

Les mer om albuplager.

Angst er en reaksjon på en situasjon som vi tolker som farlig eller truende, men som ikke nødvendigvis er det. Depresjon er en psykisk lidelse preget av senket stemningsleie med en viss varighet.
Samtaleterapi, gjerne sammen med mestringsstrategier (angst) har vist seg å ha god effekt ved mild til moderat tilfelle.

Les mer om angst og depresjon.

Vi har egne AktivA-terapeuter som gir informasjon om sykdommen og veileder i forhold til riktig trening. Ernæringsrådgiver kan bistå i forhold til ev. vektreduksjon, og kostholdsråd i forhold til revmatisk sykdom. Injeksjoner kan være hensiktsmessig. Diagnose kan stilles med Ultralyd.

Les mer om artrose

De vanligste diagnosene i legg er beinhinnebetennelse, akillestendinopati og rastløse ben. I fot finner vi plantar fascitt, hallux valgus og artrose i fotens små ledd. Vi skiller mellom akutte plager og overbelastning. Diagnose stilles med Ultralyd, og behandlingen kan være riktig trening, trykkbølge, såler og injeksjon.

Les mer om fot- og leggsmerter.

Den mest vanlige hodeskaden er hjernerystelse. Det er viktig at pasienten raskt får god informasjon og riktig oppfølging for å sikre at man restitueres godt og minsker risiko for ettervirkninger. På Apexklinikken har vi to fysioterapeuter og osteopat som har spesialisert seg på hjernerystelse. De er de første i Norge som er en del av CCMI nettverket.

Les mer om hjernerystelse

Det er flere typer hodepine: Spenningshodepine, nakkehodepine, kjeve hodepine og migrene. Det er viktig å finne årsaken til hodepinen. Undersøkelse og kartlegging blir gjennomført hos kiropraktor eller manuellterapeut. De henviser også ev videre til bildediagnostikk eller spesialister. Ved hjernerystelse gjøres undersøkelsen hos svimmelhetsspesialist. Behandling gjøres hos den undersøkende terapeut. Ved stresshodepine suppleres ofte behandlingen med stresshåndtering hos helsecoach og samtale hos psykolog.

Les mer om hodepine

De vanligste skadene og plagene vi ser fra hofteregionen er muskelsmerter, hofteartrose og hofteleddsartritt, slimposebetennelse, muskelstrekker, senebetennelser i hofte, lår, mage eller lysk. Bekkenplager er spesielt forbundet med graviditet. Undersøkelse og behandling for bekkenplager gis av kiropraktor.
Undersøkelse og behandling av hofteplager gjøres hos naprapat, manuellterapeut, osteopat, kiropraktor eller fysioterapeut. Det benyttes gjerne ultralyd i diagnostiseringen.

Les mer om hofte- og bekkenplager.

Alle traumatiske hånd- og fingerskader vurderes på legevakt for å utelukke brudd, totale senerupturer og feilstillinger i ledd. Akutte skader som innebærer mindre traumer kan være rene forstuvninger av fingre og skader på fingrenes leddkapsler, leddbånd og ligamenter.​ Disse kan diagnostiseres og behandles her.

Les mer om hånd- og fingerskader.

Akutte skader, belastningskader eller mal-alignment skader. Eksempler på belastningskader: Jumpers knee, runners knee, gåsefot syndrom”, PFPS, condromalasia patella, Osgood-Schlatters, bakers cyste, brusk skader, artrose, artritt, og bursitt. Diagnose stilles med Ultralyd, og behandlingen kan være riktig trening, trykkbølge, såler og injeksjon.

Les mer om kneplager

Nakken spiller en helt sentral rolle i bevegelsesapparatet vårt, og et intrikat samspill mellom ledd, muskulatur, leddbånd og nervesystem er nødvendig for å bevare god funksjon og bevegelighet i nakken. Nakkesmerter kan oppstå i en eller flere av disse, men kan også henge sammen med plager i øvre del av rygg eller skuldre. Klinisk undersøkelse og behandling utføres hos kiropraktor, manuellterapeut, osteopat, naprapat eller fysioterapeut.

Les mer om nakkesmerter.

De fleste ryggplager er ufarlige. Ubehaget kan være lokalisert i korsryggen, brystryggen mellom skulderbladene, brystkassen eller ribbene. Ryggplager, spesielt akutte plager, kan behandles hos kiropraktor eller manuell terapeut som kan henvise til MR, ev. naprapat eller osteopat. Vi setter også ev rygginjeksjoner.

Les mer om ryggsmerter.

Smerter lokalisert til selve skulderen og nærområdet rundt. Det er mange diagnoser: Frozen shoulder, artrose,  kalkbursitt, rotatorcuff relatert smerte, slimposebetennelse, AC-ledds problematikk, instabil skulder, labrum- og bicepsproblematikk og TOS.
Diagnose stilles ved klinisk undersøkelse og ultralyd. Behandling er opptrening, trykkbølge og injeksjon.

Les mer om skuldersmerter.

På overflaten handler spiseforstyrrelser om mat, kropp og vekt. Men spiseforstyrrelsen kan være en måte å prøve å håndtere vanskelige følelser på. Vi snakker om spiseforstyrrelser når tanker, følelser og atferd knyttet til mat, kropp og vekt overskygger det meste i hverdagen og reduserer livskvaliteten. Behandling hos psykolog og ernæringsrådgiver

Les mer om spiseforstyrrelser.

Søvnproblemer er en vanlig konsekvens av kronisk stress. Kronisk stress gir en ubalanse i hormon- og nervesystemet og fører til dårlig livskvalitet og helseproblemer. Veldig ofte kan bevisstgjøring, enkle tips og verktøy (stresshåndtering/mindfulness trening) være til stor hjelp, gjerne sammen med samtale/psykoterapi.

Les mer om stress og søvnproblemer.

Svimmelhet er en bevegelsesillusjon, som ofte gir en følelse av at rommet spinner, at man er på båt, er «ør» i hodet, eller gir en «ut av seg selv – opplevelse». Det kan også ledsages av ustøhet og kvalme.
På klinikken har vi en egen svimmelhetsspesialist som foretar en grundig undersøke. Behandling foregår hos spesialisten, ev sammen med andre terapeuter på klinikken.

Les mer om svimmelhet

Traumereaksjoner er reaksjoner en fortsetter å ha i tiden etter en hendelse med stor personlig påvirkning. Reaksjonene kan merkes i endrede følelser, tanker, atferd, fornemmelser eller reaksjoner i kroppen. Behandling hos psykolog.

Les mer om traumer.

Utbrenthet kjennetegnes ved en følelse av tomhet, kraftløshet og trøtthet som varer over tid. De enkleste hverdagsgjøremålene blir tunge, og sosiale aktiviteter et ork.  Årsaken er ofte sammensatt så det anbefales en kombinasjon av psykolog, helsecoach og fysioterapeut/andre terapeuter.

Les mer om utbrenthet eller møtt veggen.

Gjør treningen morsommere og mer effektiv!

Testing gjør trening og rehabilitering morsommere og mer effektiv.
Vi har de aller beste testene som både kan brukes til rehabilitering og prestasjonsfremming. VO2 max (oksygenopptak), laktatprofil, løpetester, Fitlight trainer (koordinasjon og reaksjonsevne) og Quantum 1080 (kraftutvikling, hastighet og spenst).

FysioPT | hjem