Vi starter opp med små operasjoner!

småkirurgi

Kristinn Eiriksson, som er spesialist i generell- og gastrokirurgi, har tatt imot pasienter til vurderinger på klinikken en stund. Nå er operasjonsstua klar, og han kan ta imot pasienter til småkirurgi og gastrokirurgiske vurderinger. Han har avsluttet sitt samarbeid med Volvat og flyttet praksisen til Apexklinikken.

Ingen ventetid, ingen henvisning

Tilbudet om kirurgi er nytt på Apexklinikken, og dr. Eiriksson vil styrke klinikkens legeteam som i dag består av fysikalsk medisiner og ortoped. Tilbudet er helt i tråd med Apexklinikkens filosofi om at det skal være enkelt å få riktig og god hjelp. Time fåes i løpet av en uke, de fleste konsultasjonene og inngrepene tar kun 30 minutter og det trengs ingen henvisning.

Bred kompetanse

Dr. Eiriksson har jobbet i flere år med brokk problematikk. Han har gjennomført hundrevis av brokkoperasjoner i sin karriere, og har erfaring med alle typer brokk. Han har gjennomført både åpne og kikkhulls (laparoskopiske) operasjoner. Han gjennomfører mellom 100 -150 laparoskopsike lyskebrokk operasjoner (TEP) i privat regi, per år.

Eiriksson kommer fra Volvat hvor han jobbet med fedmekirurgi, brokk kirurgi, galleveislidelser (inkludert gallesteins problematikk), endetarms problematikk (hemoroider, fissur, fistler og andre lidelser i/ved endetarm), utredning av generelle magesmerter (inkludert refluks i spiserør og mellomgulvsbrokk).

Han jobbet som overlege og seksjonsoverlege ved SUS 2003-2010, overlege på Bærum sykehus 2015-2016.

Behandlingsplan

På Apexklinikken skal han både foreta vurderinger, men også gjennomføre småoperasjoner. Alle vurderinger foretas primært for å kunne legge en behandlingsplan, dette gjelder både for små og store lidelser. I de tilfellene hvor ikke operasjonen kan foretas her, skrives det en henvisning i samråd med pasienten eller forsikringsselskapet til riktig instans.

Småkirurgi

De generelle småoperasjonene som kan foretas her på klinikken er føflekker (primær og utvidet), talgcyster, lipomaer, inngrodde tånegler etc.  Mindre hudlesjoner som bør fjernes kan som regel opereres vekk i samme time som vurderingen.

Gastrokirurgi

Ved alle lidelser i tarmsystemet, må det først foreta en vurdering. Følgende lidelser vurderes her på klinikken: magesmerter, ACNES, gallegangs/galleblære sykdom, syrerefluks, problemer i endetarmen og bukveggsbrokk.

Problemer i endetarmen kan behandles her. Sammen med en sykepleier vil dr. Eiriksson foreta endetarmsundersøkelser med behandling av hemoroider, marisser og fissurer.

Dr. Eirikson har som en av få i Norge spesialisert seg på ACNES  ( Anterior cutaneous nerve entrapment) og foretar behandling her med injeksjoner av lokalbedøvelse og Botox. ACNES  kan være årsak til så mye som 30% av langvarige magesmerter. Injeksjonene settes ultraveiledet.

Les mer om det kirurgiske tilbudet på klinikken